Kategori: Artikler

  • Få professionel hjælp fra et misbrugscenter

    Annonce

    Få hjælp gennem dit lokale misbrugscenter, hvis du oplever at en kollega drikker for meget, tager stoffer eller har andre misbrug. Der findes en misbruger på rigtig mange danske arbejdspladser og misbrug af enten alkohol, stoffer, hash eller medicin rammer hvert år flere hundrede tusinde danskere.

    Hvordan ved man om en kollega har et misbrug?

    Er du bekymret for en kollega, kan du være opmærksom på en række signaler, der kan være tegn på misbrug.

     

    • Sygedage falder omkring fridage
    • Meget sammenhængende sygdom eller tilbagevendende perioder med sygdom
    • Opsigelse uden at have et andet arbejde
    • Ændret/nedsat arbejdsevne
    • Deadlines der ikke overholdes
    • Aflysning af møder og aftaler, ofte i sidste øjeblik
    • Aggressiv, svært ved kritik
    • Manipulerende, god til at skifte emne
    • Dårlige forklaringer eller bortforklaringer
    • Pludselige stemningsskift
    • Forsvarende, forklarende og undskyldende
    • Følelsesmæssig ustabil
    • Friskfyragtig
    • Ser slidt og træt ud
    • Vigende i blikket
    • Svedende
    • Opsvulmet i ansigtet
    • Rystende hænder
    • Meget make-up, meget parfume
    • Lugter af alkohol eller pastiller
    • Lugter af “bag-brandert”

     

    ”Mennesker med alkoholproblemer, misbrug og alkoholisme har også højere risiko for at få psykiatriske sygdomme og for at begå selvmord. De oplever ofte skyld, skam og nedtrykthed. Det skyldes tit den magtesløshed, de oplever, når det er svært at sænke forbruget eller ophøre med drikkeriet, og når drikkeriet fører til store personlige tab. Det kan fx være tab af arbejde, venskaber, kæreste, status, økonomisk tryghed eller fysisk helbred”

     

    Få professionel hjælp fra et misbrugscenter

    Hvis man oplever en med et misbrug eller selv synes at drikkeriet har taget overhånd kan det altid betale sig at få professionel hjælp hos et misbrugscenter i form terapi, samtaler og misbrugsbehandling. Et misbrug vil aldrig gå over af sig selv og misbruget, samt de negative konsekvenser, vil ofte blive værre og værre med tiden. Det gælder om at byrde kurven og komme i misbrugsbehandling.

    Hvis man som virksomhed vil hjælpe en ansat med behandling, er der mange muligheder og skattemæssige fordele ved at vælge et privat misbrugscenter. Mange private misbrugscentre kan også tilbyde en ambulant behandling udenfor normal arbejdstid og det kan der være store fordele i. Både for personen i behandling og for arbejdsgiver. Men det kan faktisk også have en stor positiv betydning for behandlingsprognosen at man er i vante omgivelser mens man er i misbrugsbehandling.

    Her kan du se hvad A Misbrugscenter kan tilbyde:

    https://amisbrugsbehandling.dk/andre-misbrug/behandlingssteder-for-misbrug/misbrugscenter.html

    Et misbrug er aldrig et privat problem, for et misbrug har negative konsekvenser for hele familien, arbejdspladsen og andre nære relationer. Så hvis man finder ud af at der er et misbrug, er det ikke et spørgsmål om man ønsker hjælp eller ej. Nej det er et spørgsmål om hvilken hjælp og hvor hurtigt.

    Misbrugsbehandling redder liv, hjælper familier, arbejdspladsen og vores børn og unges fremtid.

  • Kæmpe udvalg af lækre og moderne sofaer

    Annonce

    Er du lige flyttet sammen med kæresten, eller er du måske lige flyttet hjemmefra Så står du helt klart og skal bruge en ny moderne sofa til din stue. Når man skal have ny sofa, så kan det være en svær opgave, at finde den helt rette sofa, fordi der er så utrolig mange forskellige sofaer at vælge imellem og alle sofaerne har sine forskellige stærke sider. Så inden du går ud og investere i en ny, Så anbefaler vi at du tager dine forholdsregler, og gennemgår vores 5 råd. Så du er sikker på at komme hjem med den rette moderne sofa.

     

    Vores udvalg af sofaer er nøje udvalg, og kun de bedste sofaer har fået lov til at komme med i vores sortiment. Du finder sofaer i højeste kvalitet hos os. Du kan både finde hjørnesofaer, u-sofaer, lædersofaer, modulsofaer og meget mere. Vi har mere end 500 forskellige sofaer på lager, så vi tør godt garantere dig at vi helt sikkert også har den rette sofa til dig. Hos sofatesten.dk kan du endda vælge at designe din helt egen sofa, så du med garanti kan få den sofa hjem til dig som passer perfekt ind i din indretning.! En sofa er samlingsstedet i hjemmet og man skal derfor ikke gå på kompromis når det kommer til valg af den helt rette. Det er det sted vi samles med familien efter middagen og det sted som vi slapper af efter en lang dag.

     

    Gå på opdagelse i sofaer her.

     

    5 gode råd til valg af ny sofa

    1. Vælg sofaen i en farve som matcher resten af din indretning
    2. Vælg en sofa, som er nem at rengøre
    3. Mål op og vælg en sofa som passer til dine mål i hjemmet
    4. Find en sofa med flere moduler
    5. Find en sofa, som har en god siddekomfort

     

    Find sofaer på tilbud til alle stilarter

     

    En sofa er et must i ethvert hjem. Ved at danne ramme for hygge, afslapning og nærvær, skal en god sofa kunne leve op til lidt af hvert. Der skal altså ikke blive sparet på kvaliteten, sofatesten.dk har masser af billige sofaer i god kvalitet. Det vil sige, at du stensikkert kan føle dig godt tilpas, når du sætter dig til rette i din nye sofa fra sofatesten.

     

    Vi vil gerne forkæle dig med gode tilbud, så følg med her på siden. Er du heldig, har vi tit sofaer på tilbud. Både lædersofa på tilbud og eller de populære grå sofaer. Med sortimentet af sofaer kan du således få mere for pengene, så du har råd til at indrette resten af dit hjem.

     

    Hvad du vælger af sofa, er i sidste ende helt op til dig. Vi skal nok give dig mulighederne for at finde den helt rigtige. Vores sofaer, om det er en sovesofa, 2-personers sofa eller en hjørnesofa, er altid med øje for flot design, dejlig komfort og billige priser. En god sofa skal nemlig ikke koste hele dit budget, og derfor går vi hverken på kompromis med pris eller kvalitet.

     

     

  • Skab de bedste rammer for resultater

    Annonce

    De færreste af os overvejer ikke ofte nok hvilke rammer vi arbejder i. En dårlig arbejdsplads leder for ofte til ringe produktivitet og dårlige resultater. Dette skyldes at arbejdspladsen på den eller anden møde ikke indbyder til koncentration og der opstår for ofte afbrydelser. Og ikke planlagte afbrydelser er noget af det værste for en arbejdsplads, især for arbejde som kræver dyb koncentration. For det kan faktisk tage op til 25 min at ramme samme niveau af fokus som før en afbrydelse. Så hvad kan du gøre for at skabe optimale rammer?

     

    Fjern distraheringer

    Hvis du er en af de tusindvis af danskere som arbejder hjemme i øjeblikket, så er du nok også en af de tusindvis af danskere som har fristende distraheringer tæt på dig. Det kan være du arbejder i stuen, hvor tv’et står lige ved siden af. Eller måske er du mere praktisk anlagt og kommer til at tømme opvaskemaskine i arbejdstiden. Begge dele stjæler vores fokus og er med til at bryde koncentrationen.

     

    Så for at fjerne disse forhindringer, er det bedste du kan gøre at være ærlig med dig selv. Analyser din arbejdsdag, og find ud af hvad som afbryder dig i løbet af dagen. Skriv det gerne ned, så du husker det. Og lav så en aftale med dig selv om kun at foretage dig disse ting i visse tidsrum. F.eks. først efter kl 16.

     

    Ergonomisk arbejdsplads

    En anden kilde til mistet koncentration kan være selve arbejdspladsen. Måske har du ikke en ordentlig kontorstol og derfor har du med jævne mellemrum smerter i ryg eller nakke? Eller også sidder du ved for lille et skrivebord og har mistet overblikket? Uanset hvad, så er det essentielt med en fokuseret arbejdsplads. På sådan en har du en optimal kontorstol, som kan indstilles til din krop så du undgår sætningsskader. Yderligere så har du et tilpas stort skrivebord, så du kan plads til computer og andet arbejdsudstyr. Du kan også med fordel overveje at investere i et hæve sænkebord, da disse typisk er med til at øge koncentration og hjælper også din krop med at undgå skader ved at rejse dig med jævne mellemrum.

     

    I denne teknologiske tidalder, så har mange af os mange dokumenter og andet gemt på computeren. Men mange af os har dog stadig behov for at essentielle dokumenter eller andet i fysisk form. Samtidig har mange af os nok også stadig post-its, kuglepenne og andre kontorartikler. Disse kan desværre også være uhensigtsmæssige, hvis de ikke bliver opbevaret ordenligt. I det tilfælde kommer de at og ligge at flyde mere end de reelt set hjælper. Derfor kan du opveje at investere i en lille penneskuffer eller andet, således du har orden ved skrivebordet.

  • 5 gode råd for at få styr på økonomien

    Annonce

    Hvis der er noget, der kan stresse mange her i livet, så er det, når der ikke er styr på ens økonomi. Det er nemlig det, der er grundlaget for, hvad man har af muligheder. Det kan godt være, at man ikke skal helt ud i at sige, at penge kan give glæde, men penge kan give muligheder, der kan være med til at give livet mere mening. I denne artikel kan du læse om 5 råd, der kan være med til at hjælpe dig til at få styr på økonomien.

    Få flere penge ind på kontoen

    Det kan være, at du har nogle penge, som du gerne vil gøre til flere, men du kommer til at bruge dem ufornuftigt? Så kan du gøre noget andet med dem i stedet for. Du kan nemlig vælge at kigge efter aktieanbefalinger og så finde ud af, hvad det er for nogle aktier, der er gode at købe nu. Aktieanbefalinger skifter, fordi aktiemarkedet er meget i bevægelse. Derfor skal du bruge aktieanbefalinger fra december 2021.

    Du kan begynde at lægge penge til side hver måned

    Det kan også altid være en god idé, at man lægger lidt penge til side hver måned. Hvis du tænker, at du ikke har råd til det, så overvej, om du har en anden indstilling, når det kommer til fastfood, streaming og så videre? Så kan det være, at du finder ud af, du faktisk hellere vil i gang med at lave en opsparing, og så samtidigt læse mere om aktieanbefalinger.

    Lav en madplan til ugen

    Noget af det, som rigtig mange kommer til at bruge flere penge på, end de ville, er maden i hjemmet. Det er ofte fordi, at man ikke får planlagt det tilstrækkeligt, og så vælger man ofte de nemme løsninger. Men her kan det hjælpe at lave noget så simpelt som en madplan.

    Kig tilbage over det, du har brugt penge på

    Det kan altid være en god idé, at man logger ind på sin netbank for at få et tilbageblik over de ting, som man i den seneste tid har valgt at bruge sine penge på. Her kan du med fordel lave en form for opdeling, hvor der f.eks. er noget, der hedder ”mad” og ”faste udgifter”. Er der noget, du skal have lavet om på?

    Tænk over, hvad du har brug for

    Der er mange, der bruger alt for mange penge på noget, som de faktisk ikke har brug for. Er du typen, der også kan blive lokket af tilbudskasserne nede i Netto? Når du først finder ud af, hvad dine mangler er, så kan du også gøre noget for at hjælpe dig selv. det kan være, at du skal lade være med at gå i Netto, hvis det er dér, du kommer til at bruge de fleste af dine penge.

  • Hvordan foregår bedemandens arbejde egentlig?

    Annonce

    Når folk taler om en bedemands arbejde, så ved de, at arbejdet indeholder noget med at organisere begravelsen samt transporten af den afdøde til og fra kirken i København og derfra videre til krematoriet. Men faktisk laver en bedemand meget andet end blot det!

     

    En af de vigtigste opgaver, som en bedemandsforretning varetager, er også at tale med de pårørende inden begravelsen. I denne samtale afklarer bedemanden, hvordan de pårørende ønsker, at højtideligheden skal foregå, og om den afdøde skal begraves eller bisættes.

     

    Derudover hjælper bedemandsvirksomheden også med at vejlede og rådgive de pårørende omkring de forskellige typer af kirkegårde, der findes på Amager og i resten af København. Det er nemlig ofte muligt, at den afdøde ikke kun kan begraves på en kirkegård, men at den afdøde kan stedes til hvile på en skovgravplads, eller asken kan spredes over Øresund.

     

    Bedemandens erhverv og arbejde er således også af meget administrativ karakter. For når en familie mister et afholdt familiemedlem, har de sjældent lyst til at sætte sig ind i alt det administrative arbejde, som der opstår i forbindelse med et dødsfald. Her hjælper bedemanden gevaldigt gennem sit erhverv!

     

    Men derudover består en stor del af bedemandens virke også i at forberede den afdøde til den sidste højtidelighed. Han eller hun sørger for at iklæde den afdøde det ønskede tøj og lægge den afdøde i den valgte kiste.

     

    Hvis din familie har særlige ønsker til, hvordan begravelsen eller bisættelsen skal foregå, er det en god ide at kontakte bedemanden i god tid, før den ønskede dato for højtideligheden.

     

    Hvem er så den bedste bedemandsforretning i Københavnsområdet?

    Der er rigtig mange bedemandsvirksomheder i København og omegn, og de vil alle sammen kunne give dig en god service i den svære tid. Derfor giver det ikke mening som sådan at tale om, hvem der er den bedste bedemand.

     

    Når det er sagt, så er det ofte nemmere for dig, hvis du arrangerer højtideligheden med hjælp fra en lokal bedemand. Hvis du bor i Københavnsområdet, så vil den lokale bedemand på Amager altid kunne hjælpe dig med kontakten til de lokale kirker så som Filips Kirke i Sundby.

     

    Hvis begravelsen skal foregå herfra, så vil den afdøde typisk blive stedt til hvile på Amagers lokalkirkegård, hvor der både er urnehal og krematorie tilknyttet.

     

    Ofte vil bedemanden også kunne være behjælpelig med at arrangere højtideligheder fra andre kirke i området som eksempelvis Tårnby kirke eller Store Magleby kirke.

  • Du kan selv stå for din egen linkbuilding – gør dette

    Annonce

    Du kan selv stå for din egen linkbuilding – gør dette

    Links er det vigtigste for at ranke højt i Google. Du skal have mange af dem, og det kan være en god idé at få hjælp fra andre hjemmesider til din linkbuilding. Klik her og lær mere om, hvordan du selv kan stå for din linkbuilding, så du slipper for at skulle have et professionelt SEO-bureau til at klare din søgemaskineoptimering.

    Hvad er linkbuilding?

    Linkbuilding handler om, at du skal have opbygget et troværdig og god backlink profil. Med andre ord så skal du have andre hjemmesider til at linke til dig, fordi det giver dig et troværdighedsstempel. Med linkbuilding forsøger du aktivt at bygge links, så du kan ranke højere i Google.

    Et link er en reference mellem to forskellige internetadresser. Den er klikbar, og når du klikker på den, bliver du sendt til den anden side. Linkbuilding bliver mere og mere populært, fordi det er den absolut bedste måde at ranke højt på Google. Det tager lang tid, men i længden er det tiden værd, fordi du lige pludselig lander højere i Google. Hermed får du også flere besøgende.

    Vælg relevante links og hjemmesider

    Når du linkbuilder, er det vigtigt, at du ikke bare godtager alle links. Brug i stedet din tid på at skaffe links fra emne-specifikke hjemmesider. På den måde får du kun stærke og relevante links. Pas også på med at linke til emner omkring gambling, piller, lån eller lignende.

    Skriv selv dine artikler

    Artikler til linkbuilding kan du sagtens selv skrive, hvis du ikke har kapitalen til at få andre til det. Ofte skal der være omkring 2 links i hver af artiklerne. Artiklerne skal helst være minimum 450 ord. Du kan evt. angive dit søgeord i ankerteksten/ankerlinket, så Google bedre forstår, hvad du ønsker at ranke på.

     

  • Guide – din vej mod det perfekte iPhone cover

    Annonce

    Vil du have 3 tips til, hvordan du finder det perfekte iPhone cover? Så læs med her.

    Hvis du ofte deltager i præsentationer eller diverse kontormøder, spiller det måske også en vigtig rolle, at din iPhone præsenterer sig fra sin bedste side – og passer til dit personlige image. Samtidig bør den også være beskyttet optimalt. I et travlt kontormiljø er det ikke uvant, at der i ny og næ ryger en telefon ned på gulvet. Du bør derfor vælge et cover, der både giver en god beskyttelse og har det smarte look, der understreger smartphonens elegante designudtryk.

    Tip 1: Hvilken farve på coveret?
    Markedet for iPhone covers er i dag utroligt bredt, og du har derfor rig mulighed for at sætte dit personlige præg på valget af cover, hvad enten du er til farver, klassiske mønstre eller wow-effekt.

    Et iPhone cover fås desuden i flere materialevarianter, såsom plast eller læder – og derfor også i forskellige prisklasser. Læder er et lækkert valg til designelskeren, da det er med til at understrege iPhonens eksklusive vibe. Det kommer helt og holdent an på, hvilken covervariant du går efter.

    Tip 2: Flip eller back cover?
    Har du allerede nu overvejet, hvor stor en del af telefonen du vil beskytte? Er du meget øm over iPhones designlinjer, vælger du måske bevidst et TPU cover. Denne type iPhone cover sigter primært mod at beskytte fronten med et transparent cover. Du skjuler således ingen af telefonens særlige features.

    Du kan også omvendt vælge back covers, hvis du udelukkende har i sinde at beskytte bagsiden af telefonen.

    Har du generelt erfaring med, at du får ridser overalt på telefonen, er du måske mest af alt interesseret i et flip cover. Her dækker coveret hele telefonen. Det har også ofte en integreret standerfunktion til de gange, du vil se film på telefonen.

    Tip 3: Både plads til telefon og kort?
    Flere og flere mobilcovers tager højde for, at mange brugere har et ønske om stor fleksibilitet. Derfor kan du også få covers, hvor du kan opbevare dine betalings- og ID-kort. Du kan således ofte lade pungen blive derhjemme. Enkelte mobilcovers går skridtet videre ved at have en decideret pung, der kan klikkes af og på via magnetisme. Det kan således være en god idé at tænke over, om du både vil have plads til telefon og kort – eller om du udelukkende går efter et cover.

  • 3 optimeringsområder som kan give din virksomhed vind i sejlene

    Annonce

    Står du som ansvarlig for indkøb og opgradering af din virksomheds udstyr og processer, men er i tvivl om, hvor du kan gribe ind for at effektivisere jeres arbejdsprocesser, så læs med her.

    For mange handler optimeringer af arbejdsgangene om at udføre arbejdet bedre i forhold til tids- og resurseforbruget. Ligeledes kan der været tale om, indhentning af konkurrencemæssige fordele i form af et mere lean og agil-tilgang. Uanset om din arbejdsplads er kommercielt-anlagt, statslig, NGO eller noget helt fjerde, kan der være betydelige fordele at hente ved effektivisering af arbejdsgange.

     

    Drej blikket ind og hold fokusset

    Når det kommer til optimeringspunkter, er der mange steder, hvor du kan starte. I bund og grund afhænger det af din organisation, da ikke to organisationer er identiske i forhold til behov, inventar, processer mv.

    En vigtig er at huske, at der ikke nødvendigvis altid er tale om de helt store optimeringer i form af organisatoriske softwaresystemer, datacentre eller maskiner. I mange tilfælde kan der være tale om et hav af mindre områder, som tilsammen har en betydelig effekt på arbejdsgangene.

    Du kan og bør, se din arbejdsplads som et netværk af en masse forbundne områder, som omfatter alt fra jeres softwaresystemer til kontormiljøer og udstyr. Afhængig af jeres unikke situation, kan det give mening at tage mange små optimeringspunkter, fremfor en stor – igen afhænger af jeres kontekst.

    Nogle af mest gængse områder, hvor der kan være et stort behov for forbedring, er følgende:

    1. Arkivering
    2. Printermiljøet
    3. Dokumenthåndtering

     

    Hold øje med arkivskabene

    Arkivskabe er for mange en almindelig del af kontoret og er som sådan harmløse. Problemer opstår oftest, hvis I har mange papirbaserede arbejdsprocesser, hvor I skal fysisk arkivere jeres dokumenter. Der kan hurtigt opstå problemer her, hvis I ikke har nok plads eller har en masse uorganiserede arkiv rundt omkring på kontoret, men også uorganiseret arkivering i skabene.

     

    Printeren den usynlige ven

    For mange er printeren en ”usynlig” følgesvend, som understøtter en del vigtige arbejdsprocesser, men oftest går under radaren hos mange, når det kommer til optimeringer. Dog kan en gammel printer være forbundet med et dyrt elforbrug, brug af blækpatroner og tonere mv. Herudover kan en ældre printer også med tiden medføre fejlmeddelelser, alarmer og nedgange, som kan hæmme jeres arbejde og dermed koste jer hverdagens effektivitet.

     

    Tag en varm hånd omkring dine dokumenter

    Langt de fleste kontormiljøer har et flittigt forbrug af papir i form af dokumenter såsom fakturaer, sagsmapper, bilag mv. Oftere end aldrig tager mange af de manuelle dokumenthåndtering processer sig lang tid, og bliver særligt ineffektive med tiden, når arbejdsbyrden stiger. Det kan betyde flere mandskabstimer til håndtering og arkivering, hvilket vil koste arbejdspladsen flere resurser, som eller kunne være blevet brugt på mere værdiskabende aktiviteter.

     

     

     

  • Påklædning og udstråling er vigtig som forretningsmand: Sæt dit personlige præg på dit Apple Watch

    Annonce

    Et Apple Watch er smart, og med flotte Apple Watch remme kan du nemt skifte ud og tilpasse dit ur til de omgivelser, du befinder dig i. Business eller business casual, den ene eller den anden klient, du kan vise dig med det design, du føler passer bedst til situationen. (mere…)

  • Kommuniker dit budskab ude i trafikken

    Annonce

    Når du kører rundt i trafikken, så bliver du set. Din bil bliver set af utroligt mange mennesker, så hvis du har et budskab, så er trafikken et glimrende sted at få det ud. Er du fx erhvervsdrivende, så kan du få ekstra god eksponering, hvis du får en reklame på bilen. Kontakt CPH Wrap og få en god aftale i stand.

    Kom hjem med et kvalitetsprodukt

    Hos CPH Wrap får du altid kvalitetsløsninger og service i topklasse. Når du har besluttet dig for at få en reklame på dit køretøj, så er du i rigtig gode hænder hos CPH Wrap. På hjemmesiden kan du orientere dig nemt, og du kan finde flere fine billeder, der kan give dig en idé om, hvordan din bil kan komme til at se ud med en reklame på. Du kan også nemt finde kontaktoplysninger, hvis du skulle have uddybende spørgsmål til de forskellige produkter. Der er også megen information at hente på hjemmesiden om både bilreklamer, folieindpakning, vægprint og meget mere.

    Reklamer virker

    Mange mennesker har den holdning, at reklamer i hvert fald ikke virker på lige præcis dem. Videnskaben har noget andet at sige. Faktisk har reklamer i ca. 50% af tilfældene en direkte effekt på, om man benytter sig af det produkt eller den virksomhed, der reklameres for. Der er altså ingen tvivl om, at du vil få meget ud af en bilreklame. Her får du nemlig eksponeret budskabet for et utal af mennesker. Og kvaliteten af reklamen er faktisk ikke det afgørende. Det handler om opmærksomhed. Og opmærksomhed kan du med garanti skaffe til dit brand eller din virksomhed, hvis du søger en god løsning hos CPH Wrap. Her er det topprofessionelle klar med gode råd og vejledning, uanset hvilke behov du måtte have.

    Stor viden giver stor tilfredshed

    Det er generelt sådan, at de virksomheder, der ved mest om deres fagområder, som regel har flest tilfredse kunder. Og tilfredse kunder er der masser af hos CPH Wrap. Det er der fordi, man hos CPH Wrap har en høj faglig viden om fx bilreklamer. Og man er ikke bange for at dele ud af denne viden. Vidste du fx, at de reklamer der sidder på siden af en bil ofte, er mindre effektive end dem, der sidder bagpå bilen? Det er informationer som denne, der kan gøre en stor forskel for dig som kunde. Kontakt derfor CPH Wrap og giv din virksomhed et ekstra boost.

     

Registreringsnummer DK-3740 7739